Voorzitter Lianne Muller
Secretaris Milou Duijghuisen
Penningmeester Peter van Heijnsbergen
Bestuurslid Facilitaire zaken Patrick Bronstijn
Bestuurslid Voetbalzaken Joost Heijnen
Veel mensen zien een club als een bedrijf. Waar het verborgen contract soms schijnbaar luidt: "hoezo, Ik betaal toch contributie? Sv Juliana wil geen bedrijf met klanten zijn, maar een vereniging met leden. Dat betekent dat de leden samen de vereniging zijn en dragen. Samen!
Binnen onze vereniging zijn vele vrijwilligers bezig om iedere dag ervoor te zorgen dat er gevoetbald kan worden, dat er op tijd een teamindeling is, dat er leiders en trainers worden aangesteld, alle teams worden ingeschreven bij de KNVB, er een trainingsschema is, dat de velden en de gebouwen onderhouden zijn en nog heel veel andere zaken. Voor u als ouders of als spelers misschien de normaalste zaak van de wereld. Immers je betaalt contributie en daarmee ben je als "klant" lid van Juliana en heb je toegang tot alle faciliteiten en heb je ook recht op het uiten van, soms nogal heftige, kritiek. Immers als klant mag je natuurlijk alles verwachten.
Maar is dat ook terecht? Mag je van een vereniging verwachten dat zij handelt als een bedrijf? Ik denk het niet. Een vereniging is geen bedrijf, het is een verbinding tussen mensen. De essentie van de vereniging is immers: Verenigen!
Ondanks dat de wereld om ons heen snel verandert en individualistischer wordt, hoop ik oprecht dat we binnen onze vereniging het verenigingsgevoel kunnen behouden en leden zich verbonden blijven voelen. Enerzijds door rekening te houden met het feit dat we met zijn allen een vereniging vormen die gerund wordt door vrijwilligers. Anderzijds door er ook eens een keer over na te denken om zelf daadwerkelijk als vrijwilliger een bijdrage te leveren aan de vereniging.
Het is in een vereniging namelijk niet wat kan de vereniging doen voor mij maar wat kan ik doen voor de vereniging!